Pong / Shopping / Glädje

Har nu bloggat ett tag på ett annat domän och nu väljer jag att ha en mer personlig blogg här, och här kan jag dela med mig utav livets guldkanter och tistlar i lugn och ro.. Allt som jag tycker är både sött och surt i livet. Älskar Jesus och min familj. 
 
 
 

Idag ! 
Mysdag, verkligen och trött som ett X !!! Drog iväg med tåget till Stockholm i morse och spenderade dagen i ett underbart Stockholm. Perfekta sol vädret, Tack Jesus för dagen. 
Ja var dock var helt slut... gick och vinglade mellan affärerna och hade blicken typ 20 meter framför mig hela tiden. Jag förstår verkligen att kroppen inte gillar att man jobbar natt. Det tar verkligen ut sin rätt. Drömde om min säng hela dagen även fast vi hade en super mysig dag tillsammans.  Har varit ledig ifrån jobb ett par dar men vi har verkligen haft fullt upp med att gå i affärer och shoppa till flytten, samtidigt som man ska städa, ta hand om vovvarna, sova, äta, mysa, kompensera förlorad sömn och allt därimellan. 
 
Det blev en hel del shopping, vilket vi va beredda på. Vi hade ett par saker att stryka från köp-check-listan innan vi flyttar, men vi har hittills varit så otroligt effektiva att vi nästan är helt klara. Nya möbler är beställda och inredning är inköpt. Känns verkligen så roligt att få börja livet i en ny etapp.   Längtar så mycket att jag nästan spricker... Visst är det ett tag kvar innan vi får flytta in, men det spelar ingen roll, det kommer att bli hur bra som helst.  Jag är såtacksam för allt vi har framför oss. Jag älskar livet! 
 
Åter till Stockholm ---> vi har hittat vår favorit resturang "Pong" ~ vilket betyder på kinesiska " Ett ställe att samlas" . Godaste asiat resturangen med bästa buffén. Vi har varit där de tre senaste gångerna vi varit i Stockholm och deras mat är underbar. Gryma dumpling's, supergoda thi grytor, sushi, och bästa dessert bordet ever med pannacotta, rhambutan och risbollar( en dumpling variant som påminner om silviakaka). Jag vägde mig när jag kom hem och vägde 2 kg pluss. HUR kan det va möjligt? o.O  Tryckte i mig allt jag kunde, drack typ en hel karaff vatten och sen rullade jag nästan hem. 
Och så sitter man ändå här efter 8 timmar och fortfarande är mätt. Hmm undra hur hälsosamt detta va? :)
 
 Även fast det är galet skojj att åka iväg, så är hemma alltid bäst. Det är så skönt att komma hem och slänga sig i soffan. :) 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR