Älskade Nala

Oh så glad jag är att Nala är hemma igen. Jag var och hämtade henne nu ikväll och hon va överlycklig att se mig. Naaaaaaw, min älskade bebis. Men hon hade ont, det syntes, gnällde mycket och va hes i rösten. Hon hade haft tub i halsen och lät rätt skrovlig. Gummsan!
Nu ska hon knappt röra sig i en månads tid. Hmm, hur ska detta gå? Min kära ängel!
Så här såg omplåstringen ut efter operationen. När vi kom hem, tog jag av det och la ett nytt mjukt förband. Antingen kunde man ha en tröja på, eller sockor på fötterna för att hon ej ska kunna klia upp styngnen. Men det kändes bättre med ett litet förband så att inte Tingeling heller slickar i såret. Ja, typiskt när man har två hundar så måste man ha stenkoll även där så att inte Tingeling blir allt för nyfiken eller tycker att det luktar intressant. Men det får INtE bli någon infektion. Så nu blir det stenkoll. Lägger inte upp någon bild på hur styngnen och såret pga om det finns känsliga tittare. Men det såg bra ut iallafall så här långt. Tingeling fattade inte alls varför Nala har krage. Hon försöker emellanåt hjälpa Nala genom att ta sin tass och försöka trycka bort kragen. Haha älsklingar, sorry men den ska sitta på i 10 dagar. ^^











NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR