Lättnad

Nala är hemma! Och mår bra förutom ett ett operations sår på ja vet inte hur långt ja tror det är mellan 25-30 cm långt. Ser fruktansvärt ont och jobbigt ut. Däremot är mer än hälften fortfarande under plåstret, så vi vet inte hur det ser ut ännu. Det syns iallafall blod igenom så det känns ju inte helt bra. Men skönt att ha henne hemma. Hon har jätte ont det syns och det verkar strama rätt rejält för hon går väldigt konstilgt som om hon går på huk :( Hoppas det blir bättre snabbt och att hon blir helt återställt.

I morse efter jobbet drog ja direkt till Apoteket och hämtade ut smärtstillande. Jag tror dock inte det räcker så vi lär ju ringa och tjata. Jag fattar inte varför veterinärerna inte tänker på hur djuren känner sig. Dom har ju också ont. Och typ ungefär motsvarande ipren/ voltaren skulle knappast räcka för att ta bort smärtan om man opererat bort hela ens båda bröst. En så stor operation är det. Och stygnen är i proportion till e människa att man skärt upp rakt över hela torson från halsen och ända ner till bäckenet och sedan sytt igen, och även tagit bort massa hud. Så irriterande att se nån man älskar ha ont, och samtidigt vet att det beror på veterinärens humör. Hmmmm....

Men men, nu sover dom båda... och nu ska jag också ge mig själv lite sömn. Tyvärr är nu 2 veckors oro framöver. Kommer inte kunna göra så mycket mer än att oroa mig sekund efter sekund. Det är en stor bakterie risk, därför måste man vara ytterst noggrann. Japp, jobb dygnet runt nu.
Sovgott, ni som kan!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR