Vackra höstdag

Enligt mig är det höst nu iallafall. Och vinterkylan är här! Verkligen HÄR! ( enligt mig iallafall) Men Hastyar envisar sig med att klä sig i tshirt och tunn tröjor och jag fryser när jag ser honom. Även inomhus är han så galet varm av sig, och jag är totalt tvärtom. Isbit året runt. Sover gärna med tjocka vinterstrumpor och bäddar in mig riktigt ordentligt. Oftast får jag 85% av täcket. Perfektion asså! 
 
Jag har redan hoppat ifrån skinnjackan direkt till vinterjackan. Blir sjuk annars. Jag förstår inte hur folk kan villigt lida sig igenom kylan i tunn kläder. Brrrr.... Är så sugen på en ny vinterjacka, men det får vänta till antagligen nästa år, eller året efter det. Använder nu min Boomerang, och den är superbra, men lite halvsliten. Längtar tills jag ska använda min vita Stella McCartney, men den brukar jag ta fram mer efter nyår när man har tröttnat på den mörka boomerang Jackan. Synd att vitt är så svårt att hålla vitt hela tiden, För det är så snyggt.  
 
Funderar på att tona håret mörkare, så att det går ihop med min utväxt. Jag vet inte om jag ska sattsa på min vanliga hårfärg igen... Det tar ju bara "x" antal år att spara ut. Typ 5-6 år, peace of cake lixom. Men det e juh lika bra att börja nångång så nu har jag inte gjort något åt utväxten på ca 6-8 cm och börjar få lite smått panik. Färga permanent vill jag inte göra nu alls igentligen men tror dock att jag måste det i och med att jag är blonderad nu. Har inte råd alls att gå till frisör och fixa det så får väl stå ut lite till. Får väl sattsa på oktober-november med att göra det mörkare. Jag vill ju inte göra det grönt eller rött som det lätt blir med hemma fix.  Jag hade riktigt bra hårkvalitee innan och tjockt hår och nu är det skamligt tunnt, slitet och ojämnt,  Dags för en förändring. 
 
 Idag såg jag bio:n "Despicable Me 2" Och utav mig får den betyg 5 av 5. En superbra barnfilm, skrattade mängder och 3D tekniken var i slutet av filmen en av de bästa jag upplevt. Snacka om att jag och Hastyar vill ha en minion också. Så underbart härliga! Kan se den filmen fler gånger om, riktigt bra var den. Man blev så glad av att se den. 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR