Mitt hjärta gråter

Näääe det här är vidrigt. Nu ser jag i nyheterna som en vän la upp som länk på fb. Att den litel 8a årig tjej från Yemen dött på sin bröllopsnatt pågrund av inre skador av sexuella akten. Så sjukt vidrigt. All mina tankar går till den lilla flickan som nu längre inte finns. Jag hoppas att hennes familj sörjer, för det är. så tragisk att man låter sina barn giftas bort och många faller offer för psykisk, fysisk och sexuell misshandel. Vilken inte ska få ske. Alltså hon var 8 år, 8 ÅR. Har någon frågat henne vad hon har för drömmar. Kan hon ens skriva sitt eget namn? Hennes man blev inte ens en ung kille, utan en man på 40 år. Det är så sjukt. Stackars lilla flicka. 140 miljoner barn blir bortgifta varje år, och 50 miljoner utav dessa är under 15 år. Vi ska inte acceptera detta inte runt omkring oss, och ingen annan stans heller. Varesig den flickan hade bott i Yemen eller i Sverige så led flickan. Därför måste synen på barn  ändras. Barn ska inte gifta sig. Barn är barn. Och barn har rätt till utbildning. Nu vet jag inte varför familjen valde att gifta bort dottern, kan bero på tusen olika saker som, skulder, en mindre mun att mätta, Men det ska inte få hända oavsett anledning. Fy va hemskt. 
 
Länk   ---->. http://www.albawaba.com/editorchoice/yemen-child-marriage-human-rights-519066





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR