En geishas memoarer

Jag har precis börjat läsa igen. Hmm ja menar visst har ja kunnat läsa länge men jag har så svårt att sätta mig ner och faktiskt "läsa". Hittar ofta ursäkter om att jag är för trött, att det är fel tidpunkt, internet lockar mer , musiken passar bättre och varför inte glo på tv och se Housewifes of Beverly Hills eller Ellen. Orka läsa lixom! Men det är faktiskt så skönt att läsa. Man lär lixom känna sig själv och sina tankar bättre. Ett jätte skönt sätt att koppla av på.  En varm kopp te, uppskuren färsk frukt och en bra bok. Har börjat läsa bibeln nu varje dag och det är så skönt. Känner verkligen att det ger hopp och styrka för varje ny dag. 
 
Även har jag börjat läsa min bok -" En geishas Memoarer" av Arthur Golden. En jätte tragisk berättelse, iallafall börjar den sorglig. Har inte kommit till mer än 40-50 sidor varje gång jag försökt ta mig an boken. Men nu ska jag göra det igen från början. Det är inte det att den är långtråkig, inte alls. Mer att jag har svårt att ge mig själv tid till att läsa, och sen glöms boken bort. "Glöms" eller förträngs rättare sagt. Så det är dags för nya tag.  Boken har också gjorts som film och den versionen älskar jag. Där tillvaron blandas av kärlek till systern, sorgen, saknaden. 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR