Mr Sugar Enemy

I år blir det inte mycket till julfirande. Känns ganska sorgligt faktiskt. I och med att vi flyttar strax efteråt så känns det dumt att behöva packa ännu mer. Nu ska massor göras inför flytten, kontrakt ska skrivas, adressändringar, bokningar, träffar, möten, regler regler regler, allt ska göras inom ordning. Känner mig lite smått stressad faktiskt Kommer nog inte kunna slappna av förrens i Februari. Men december försvinner bort snabbt, är helt chockad över att jag missat alla julkalender avsnitten än sålänge. Måste ta tag i dom och se flera på rad, för det är ju ett måste. Den traditionen ruckar vi inte på. Men har varit så stressad med jobbet, hundarnas operationer och allt omvartannat.
Har börjat med en period utav inget intag av socker pga att min kropp betett sig lite konstigt på sistone. Och vilken skillnad det redan känns efter en vecka. Jag rekommenderar det verkligen. Första två dagarna kände jag mig som att jag var på rehab, inget var bra, jag mådde super dåligt, ont i hela kroppen verkligen. Men nu känns det så positivt, och går mycket bättre. Visst mycket annat behövs väl tänkas på också, men socker är nog en liten del av boven. Men suget, det kommer fortfarande i vågor. Vågorna är starka, men jag är starkare. Jag, som är socker beroende, kan ju lätt svepa i mig en halv STOR nutella burk till frukost, middag eller kvällsmat med sked, utan problem.  Eller käka ett kakpaket om dagen eller 1 påse godis utan minsta tanke. Det är ju bara så GOTT! Jobbiga kommentarer från Hastyar kommer rätt ofta som;  -Vem har käkat upp hela nutella burken?Jag köpte den i måndags, och jag har inte ens smakat en gång. OOOOOOOPS, my fault! AGAIN!
Men visst, jag tycker inte att det är fel att äta det, men för mig blev det för mycket, har värsta begäret. Letar längre inte efter mat i kylskåpet, utan jag går direkt till godis/kak/chips skåpet. Flera gånger per dag. Och nu efter en vecka så öppnar jag fortfarande skåpet först, men stänger det sedan efter att jag tittat lite. Haha, känner mig lite smått beroende. Mitt humör är inte det bästa kan jag tillägga, och jag sover gärna bort hela dagen.
Så jag ser verkligen fram emot hur det blir om ett år framöver, jag tänker inte utesluta socker förevigt, men jag behöver ett stop just nu för att min kropp ska få bygga upp sig och bli av med begäret. Och kanske sen ta 15 godisar istället för 50. Jag vill inte få diabetes i framtiden, och massor av andra följdsjukdommar. Så därför måste man tänka på vad man stoppar i sig.
 
Ta hand om er, man vet aldrig vad som dyker upp imorgon.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR